Sport.pl

5 przekąsek na stok - co zabrać do plecaka na narty?

Planujesz intensywny dzień na stoku, a nie siedzenie w barze? Potrzebujesz kalorii do jazdy i aktywności w niskiej temperaturze. Przedstawiamy 5 najlepszych przekąsek - snacków do narciarskiego plecaka. To również doskonały substytut czekoladowych batoników dla dzieciaków.
bakalie bakalie Źródło: shutterstock

Orzechy

Orzechów nie należy lekceważyć. Dostarczają kalorii, a także innych składników odżywczych (białko, żelazo, potas, witaminy z grupy B oraz magnez poprawiający koncentrację). Zawierają tłuszcze, ale te obfitujące w nienasycone kwasy tłuszczowe, czyli o właściwościach przeciwzakrzepowych i obniżające poziom złego cholesterolu we krwi. Dodatkowym plusem dla narciarza, jest to, że są lekkie i małe, zmieszczą się do kieszeni.

Mamy w czym wybierać, a wszystkie rodzaje spełnią swoje narciarskie zadanie: włoskie, nerkowce, laskowe, brazylijskie, makadamia, czy migdały.

Tym, którzy słodyczy nie odpuszczą, polecamy orzechy w miodzie.

Polub Na narty.sport.pl na FB! My też lubimy słodycze.

są to tłuszcze obfitujące w nienasycone kwasy tłuszczowe o właściwościach przeciwzakrzepowych i obniżające poziom złego cholesterolu we krwi.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/bakalie-sa-zdrowe-wartosci-odzywcze-orzechow-rodzynek-suszonych-fig-moreli-daktyli_33608.html
Suszone owoce Suszone owoce Źródło: shutterstock

Suszone owoce

Suszone owoce posiadają witaminy z grup B, C i E, żelazo, potas oraz błonnik. Jednocześnie dostarczają nam dużo energii. Najpopularniejsze to bez wątpienia rodzynki, które znajdziemy w mieszankach bakaliowych, ale doskonałe na stok są też figi (bardzo słodkie!), morele, suszone jabłka (zamiast chipsów!) i banany.

Chcesz być na bieżąco? Polub Na narty.sport.pl na FB!

batonik zbożowy batonik zbożowy Źródło: shutterstock

Batoniki zbożowe

Alternatywą dla snickersa są zbożowe batoniki. Również słodkie, a zdrowsze i lżejsze. Zawierają składniki odżywcze (białko, fosfor, cynk, krzem, fluor, wapń, potas i witaminy z grupy B) oraz błonnik. Dzięki temu oprócz energii dostarczą organizmowi także wartościowych elementów.

Występują w różnych wersjach- z czekoladą, orzechami, owocami.

banany banany Shutterstock.com

Świeże owoce

To może najmniej przekonująca przekąska, ale też najzdrowsza. Banan dostarczy nam mnóstwa potrzebnych kalorii i witamin. Doskonale zaspokaja głód, to najbardziej kaloryczny owoc. Na stok dobre też będą jabłka i mandarynki, wszystkie te owoce dosyć łatwo się je bez pomocy noża i talerza. Powinniśmy przy tym chronić je przed mrozem, czyli np. w bardzo zimne dni wozić raczej w kieszeni kurtki niż plecaku.

Herbata z goździkami Herbata z goździkami Źródło: shutterstock

Nie zapominajmy o napojach!

Dietetyk Milena Nosek zaleca picie minimum 7 szklanek płynów dziennie. Na nartach najlepiej postawić na ciepłe herbaty z imbirem, cytrusami, miodem. Nie zapominajmy też o zwykłej wodzie -małą butelkę zawsze warto mieć w plecaku.

Więcej o żywieniu na nartach w artykule Narciarska dieta - co powinniśmy jeść na zimowym wyjeździe?