Galeria zdjęć stacji narciarskiej Winterpol - Zieleniec
Dojazd i Parking
Zieleniec jest położony tuż przy granicy z Czechami. Formalnie jest dzielnicą Duszników Zdrój i najłatwiej dojechać do niego z ich strony. Z Wrocławia to nieco ponad dwie godziny drogi, z Katowic jedzie się o godzinę dłużej.
Cały Zieleniec otaczają stoki, a przy głównej drodze znajduje się kilka bezpłatnych parkingów. Czasem trudno jest stanąć dokładnie tam, gdzie byłoby najwygodniej, ale wszystkie stoki są połączone i można się między nimi przemieszczać na nartach. Jeśli chodzi o dojazd z Duszników, wygodnie jest też zatrzymać się przy dolnej stacji orczyka Winterpol 6 (na mapie tras ma numer 23).
Infrastruktura
Przy głównej drodze (przy której znajduje się większość dolnych stacji wyciągów) można znaleźć wszystko, co narciarzom do szczęścia potrzebne - wypożyczalnie, restauracje, bankomaty, kasy, toalety i dość dużo miejsc noclegowych. W sumie jest ich w Zieleńcu około 1400, w zasadzie wszystkie bezpośrednio przy stokach. Zapełniają się bardzo szybko i jeśli chcemy spać na miejscu, trzeba rezerwować nocleg ze sporym wyprzedzeniem. Alternatywą, na którą decyduje się wiele osób, jest nocowanie w Dusznikach lub Polanicy i dojazdy na stok. Często pomagają w tym busy należące do pensjonatów i hoteli, w których śpimy.
Wyciągi
W Zieleńcu jest kilka naprawdę nowoczesnych i szybkich wyciągów, uzupełnianych przez talerzyki, orczyki i taśmy dla początkujących. W sumie są tu dwa cztero- i jeden sześcioosobowy wyciąg krzesełkowy, a także otwarty w grudniu 2014 wyciąg krzesełkowo-gondolowy Nartorama (położony na południowy-wschód od centrum miejscowości). Oprócz nich, jest jeszcze 20 mniejszych i większych wyciągów. Działają z reguły od początku grudnia do mniej więcej połowy kwietnia, a zależy to głównie od temperatur i tego, jak dużo śniegu spadło (i udało się wyprodukować) przez cały sezon.
Trasy
Zieleniec - trasy fot. inf. pras. fot. inf. pras.
Jadąc od strony Dusznik większość tras leży po prawej stronie drogi, aczkolwiek kilka wartych uwagi jest też po lewej. W sumie wytyczono ich tu 21 kilometrów, choć część z nich biegnie obok siebie, po tych samych stokach. W każdym razie, jak na nasze góry, przestrzeni do jazdy jest naprawdę sporo. Warto zwrócić uwagę na wspomniany wcześniej orczyk (numer 6/23). Położony na uboczu, biegnie wzdłuż porządnie nachylonej trasy i z reguły nie ma tutaj tłoku. Wisienką na torcie jest fakt, że ładnie widać stąd całą miejscowość (właśnie tu zaczyna się nasz film ze stacji).
80 procent tras jest sztucznie naśnieżanych, a 14 kilometrów oświetlonych i czynnych po zmroku, do godziny 22.
W Zieleńcu dominują stoki łatwe i średnio trudne, idealne dla rodzin z dziećmi, początkujących i średniozaawansowanych. Nie zmienia to faktu, że w kilku miejscach również zaawansowani poczują wiatr prędkości.
Dodatkową atrakcją jest dość duży snowpark z fajnym halfpipem.
Cennik
Wyciągi w Zieleńcu należą do kilku różnych właścicieli i w poprzednich sezonach obowiązywały tutaj oddzielne karnety. Począwszy od sezonu 2014/15 wszystko działa w ramach jednego systemu, co jest bardzo dużym udogodnieniem z perspektywy odwiedzających.
Za dwie godziny jazdy zapłacimy 45 zł, a za sześć 75 zł. Sześciodniowy karnet od 9 do 22 kosztuje 420 zł, a jeśli chcemy jeździć nie więcej niż 7 godzin dziennie to zapłacimy 370 zł.
Dokładny cennik stacji narciarskiej w Zieleńcu
więcej informacji: http://zieleniec.pl/ oraz na Facebooku
Trwa akcja Polskie stoki, pokazujemy wybrane, polskie stacje narciarskie