Sport.pl

Narciarska dieta - co powinniśmy jeść na zimowym wyjeździe?

Niska temperatura, wysiłek fizyczny, wymagające warunki klimatyczne - te wszystkie czynniki generują potrzebę dostosowania odpowiedniego żywienia, by móc z dobrym samopoczuciem bezpiecznie szusować po stokach. Dietetyk mgr Milena Nosek doradza co jeść na nartach.

W ciągu dnia na nartach (przynajmniej w kwestii lunchu) jesteśmy zdani na restauracje i „budki” z jedzeniem. Tym bardziej warto zadbać o pożywne śniadanie i kolację. Poniżej ogólne zasady, jakie mogą być pomocne w organizowaniu żywienia podczas zimowego wyjazdu.

Po pierwsze - energetyczne śniadanie

Z energii dostarczonej rano będziemy korzystać cały dzień. Śniadanie musi również zawierać składniki odżywcze dla prawidłowego funkcjonowania organizmu działającego na wysokich obrotach.

Chcesz być na bieżąco? Polub Na narty.sport.pl na FB!

Z czego powinno się składać? Podstawa to produkty zbożowe (pieczywo pełnoziarniste, płatki) oraz białko (szynka, serek, jajko). Istnieje kilka dobrych rozwiązań, z których każdy może wybrać coś odpowiedniego dla siebie:

- jajecznica lub omlet z wędliną, pieczywem pełnoziarnistym i warzywami

- płatki owsiane na mleku z miodem

- jogurt z płatkami zbożowymi

- tosty pełnoziarniste z wędzoną rybą/ szynką/ serkiem wiejskim

Lunch - obiad na stoku

Tutaj pozwalamy sobie na większą swobodę - potrzebujemy energii do jazdy, a jest zimno! Jeżeli musisz zjeść frytki albo pizze, zrób to w ciągu dnia. Najlepsze propozycje, które dostarczą energii, a są zarazem zdrowe:

- zupa - rozgrzewa!

- porcja grillowanej lub pieczonej ryby z warzywami i ryżem

- porcja mięsa z kaszą i surówkami

Na stok warto zabrać zbożowy batonik lub świeży owoc, którym możemy zaspokoić na szybko głód w gondolce.

Kolacja

Wieczorem najlepiej jest zjeść w miarę lekkie danie, złożone głownie z produktu białkowego (ryby, jaja, chude mięso, dania z nasion roślin strączkowych, twarogi) i surowych warzyw, na przykład:

- kanapki z łososiem i twarogiem

- kurczak z ryżem

Na wieczór nie powinniśmy się objadać, bo wpływa to na stan naszego snu, którego potrzebujemy do regeneracji organizmu po dużym wysiłku fizycznym.

Wiem, że w rzeczywistości na kolację większość narciarzy zje spaghetti lub pizzę, ale może dzięki powyższym radom przynajmniej śniadanie będzie zdrowsze, a do kolacji dodamy surowe warzywa.

Tekst: Diana Stelowska na podstawie konsultacji z dietetykiem, mgr Mileną Nosek, Nutrition Coach Holmes Place (holmesplace.pl)

Zdjęcie POLIFLAME Termos Zdjęcie Termos LAMART LT 4001 Zdjęcie Termos Rosendahl Soft 25924
POLIFLAME Termos Termos LAMART LT 4001 Termos Rosendahl Soft 25924
źródło: Okazje.info
Komentarze (1)
Narciarska dieta - co powinniśmy jeść na zimowym wyjeździe?
Zaloguj się
  • daga_1

    Oceniono 4 razy 0

    Świeży owoc? Jabłko, po którym ja na przykład jestem jeszcze bardziej głodna czy jakiś cytrus, który wychładza organizm? W gondolce niczego się nie jada, a zresztą wozić jabłko pół dnia na mrozie w kieszeni? Czy autorka jeździ wogóle na nartach?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX