Wiosna! Rusz się bez karnetu na siłownię!

Z dnia na dzień pogoda za oknami rozpieszcza nas coraz bardziej. Wróciłeś z nart i chcesz utrzymać kondycję na jak najlepszym poziomie? Nie musisz kupować karnetu na siłownię i zamykać się w dusznej piwnicy. Mamy kilka propozycji dla tych, którzy chcą wzmocnić nogi i popracować nad kondycją.

 

Większą część dnia spędzasz w biurze i a samą myśl o tym, że jeszcze rano czy wieczorem będzie trzeba się dusić w czterech ścianach na jakiejś osiedlowej siłowni, robi ci się słabo? Nic dziwnego. Nowe, przestronne fitness kluby, też mają wiele wad: karnety są bardzo drogie, a w godzinach, w których zwykle możemy trenować, jest tak dużo ludzi, że nasze możliwości treningowe są mocno ograniczone. Do tego wszystkiego nawet nie ma czym oddychać

Jeśli sport jest dla ciebie nie tylko sposobem na kondycję czy silne nogi, ale także przyjemną formą odreagowania, proponujemy inne rozwiązania, które mogą być świetną formą na uzupełnienie twojego treningu.

 

Biegaj

Recepta wydaje się bardzo prosta, gorzej z wykonaniem. Zanim zaczniesz biegać, jest kilka rzeczy, o których warto pamiętać.

Dobierz dobre obuwie: nie ma jednej recepty na to, który model butów jest dobry. Wszystko zależy od tego jak dużo biegasz, jakie to są dystanse, czy miałeś wcześniej kontuzje, jak układają się twoje stopy, po jakiego rodzaju nawierzchni przemieszczasz się najczęściej - a to dopiero początek. Dlatego zacznij biegać i po miesiącu będziesz wiedział jak odpowiedzieć na te pytania. Wtedy warto wybrać się do profesjonalnego sklepu, gdzie możemy liczyć na fachową poradę.

Zacznij powoli: jeśli nie biegałeś, nie porywaj się od razu na dalekie dystanse. Zacznij od malej intensywności, nawet od marszu i stopniowo ją zwiększaj oraz wydłużaj czas treningu. Biegaj 2-3 razy w tygodniu, a później częściej.

Jeśli mieszkasz w dużym mieście, staraj się biegać jak najmniej po asfalcie. Na początku twoje stawy mogą tego nie poczuć, jednak gdy zaczniesz przemierzać tygodniowo 50 km i więcej, może się zrobić niebezpiecznie. Stawiaj na parki i wydeptane ścieżki.

 

Pomyśl o rowerze

Rower to również świetne rozwiązanie dla tych, którzy lubią cieszyć się wolnością i świeżym powietrzem. Możesz się nim przemieszczać do pracy, odwiedzać znajomych lub po prostu codziennie wieczorem wybrać się na przejażdżkę. To doskonały trening kardio, który dodatkowo wzmocni twoje nogi. W zależności od tego, jaki rower wybierzesz, możesz szaleć w terenie lub pokonywać spore dystanse w mieście. Wszystko zależy od indywidualnych upodobań i stylu życia, jaki prowadzisz.

 

Pływaj

Wiosną temperatury nie są jeszcze tak wysokie, by kąpać się w jeziorze (chyba, że mieszkasz w Kalifornii lub Teksasie) zatem zastanów się nad karnetem na basen. Pływanie poprawi twoją kondycję, wzmocni nogi (warto podczas treningu dodać ćwiczenia wyłącznie na kończyny dolne) oraz - co też jest bardzo istotne - wzmocni mięśnie postawy. Większość z nas cały dzień spędza za biurkiem. Skarżymy się na ból górnej części pleców czy odcinka lędźwiowego. Pół godziny intensywnego treningu 2-3 razy w tygodniu może być bardzo pomocne!

 

Graj w squasha lub tenisa

Zarówno tenis jak i squash to doskonałe dyscypliny sportu, które poprawią twoją kondycję, ale także przygotują mięśnie i stawy na szybkie reagowanie. Ruchy, jakie musisz wykonać nogami, biodrami oraz ramionami, przydadzą się zarówno tym, którzy jeżdżą na nartach jak i na snowboardzie. Poza tym, to zawsze świetna okazja do nadrobienia zaległości towarzyskich. Choć raz czy dwa razy w tygodniu połącz przyjemne z pożytecznym, a zobaczysz, że warto.

 

Kup sobie rolki

Wspominasz dzieciństwo z łezką w oku? Kup sobie rolki, a szybko poczujesz się o kilkanaście lat młodziej. Dzięki tego typu aktywności możesz w przyjemny sposób wykonać swój trening kardio, popracować nad postawą i wzmocnić mięśnie kończyn dolnych. Jakby tego było za mało: jazda na rolkach to przecież sama przyjemność! Namów znajomych i nie zniechęcaj się pierwszymi próbami. Jak tylko opanujesz podstawy, każdy trening będzie przypominał zabawę.

 

Dołącz do grupy z kijkami

Nordic walking cieszy się w Polsce coraz większym powodzeniem. Powstają specjalne grupy, gdzie możesz poznać ludzi i nauczyć się chodzić poprawnie technicznie. Skorzystaj z tego, a później wybierz taką formę treningu, która tobie odpowiada najbardziej. Podczas nordic walking wzmocnisz nogi, ramiona i poprawisz kondycję. Zobaczysz, że jazda na nartach w przyszłym roku będzie łatwiejsza niż kiedykolwiek indziej!