Nowa kolejka gondolowa, to prawdziwa rewolucja na Chopoku (2004 m n.p.m.) - połączy północny i południowy stok największego ośrodka narciarskiego na Słowacji Nova Jasna. Specjalną konstrukcję na północnym stoku przygotowuje firma Doppelmayr. Funitel, bo tak nazywa się nowa kolejka musi spełniać specjalne normy, bo w górnych partiach północnego stoku często wieją bardzo silne wiatry. Dlatego też Funitel ma dwie liny nośne. Wyższość takiego rozwiązania narciarze znają chociażby ze Stubaiu. Stara, dwulinowa kolejka jest tam w obliczu wiatrów bardziej niezawodna od nowszej, jednolinowej.
Na Chopoku narciarzy w górę będą wozić 22 wagoniki, a każdy z nich może przewieźć 24 osoby. Górna stacja gondoli Funitel połączy się z kolejką z Kosodreviny. W przyszłym roku górna stacja będzie całkowicie zabudowana.
- Na szczycie powstanie również nowoczesna restauracja panoramiczna z tarasem widokowym i ekskluzywnymi apartamentami- mówi Bohus Hlavaty, prezes Tatry Mountain Resort. - W partiach szczytowych Chopoka zdecydowaliśmy się też na dodatkowe naśnieżanie. Przez silne wiatry często był tam problem ze śniegiem, dlatego żeby poprawić warunki narciarskie górne partie Chopoku będą naśnieżane.
W tym samym czasie trwają również prace na południowym zboczu Chopoka. Powstaje tam 15-osobowa kolejka gondolowa. Docelowo ma połączyć oba stoki góry i zostać zabudowana na szczycie z Funitelem. Tę inwestycję również realizuje spółka Doppelmayr. Dolna stacja położona jest w Kosodrevinie na wysokości 1349 m n.p.m. Ponadto zimą narciarze będą też mogli korzystać z nowej restauracji na południowym stoku. Powstaje tam Kamienna Chata.
Łatwiejszy będzie też dojazd do dolnej stacji Funitela na Priehibie. Tam powstaje Twinliner - kolejka szynowo-linowa. Jeden wagon jednorazowo będzie mógł pomieścić 50 osób, przewożąc ich na długości 350 metrów. - Inwestycje, które realizujemy w Niskich Tatrach (Chopok, Tatralandia) tylko w tym roku będą kosztowały 44 mln euro - dodaje Hlavaty.
Mapa tras Jasna-Chopok TMR TMR